Disini Bermulanya...

Jadilah seorang yang kakinya menapak di tanah dan semangatnya tinggi menjulang ke bintang

Saturday, May 21, 2011

ubat oh ubat

Entri kali nie aku nak cite pasal 1 ubat nih
Aku nie memang tak suka makan ubat
Dari kecik lagi takot makan ubat
Pernah la sampai nangis nangis sebab nak kena makan ubat
Tapi tu masa kecik ar
Sekarang nie Alhamdulillah aku jarang sakit
So tak payah ar makan ubat

Aku nak cite pasal ubat yang mak aku amik
Penyakit biasa untuk orang berumur
Kencing manis, darah tinggi
Aku nak cite pasal satu ubat nie
Nama ubat nie Acetylsalicylic acid
300mg tablets

aku pon tak tau ubat nie untuk apa
sat aku google cari info pasal ubat nie
acetylsalicylic acid nih senang panggil aspirin (trade name dia)
 aspirin guna sebagai analgesic=painkiller
sumber En. Wiki

masalah ubat nie...
memang menyusahkan
ubat nie kena amik
¼ biji sekali makan dan 1 kali sehari
¼?????
Tak pasai pasai kena potong ubat nie
Kepada 4 bahagian
Tak ke menyusahkan...
la nie aku yang dok umah
so...
aku lah yang kena tolong potong
macam mana nak cakap ek
susahla nak potong bagi sama
kepada 4 bahagian
mesti banyak yang tak sama
sekejap kecik sekejap besar

En pharmacist...
Kenapa buat ubat menyusahkan orang
Bila potong tak sama
Mesti dose dia tak accurate
aku nak tergelak tengok bila aku potong ubat tu
Berbeza gila...
Kalau orang tua yang potong ubat tu
Konpom hancurrrr
Aku potong pon hampir-hampir hancurr
Senang cite memang susah ar nak potong ubat yang dah kecik nak bagi kecik lagi
Bukan 1 jenis ubat nie yang nak kena potong
Ada lagi ubat yang kena potong memotong
tak kan tak dak cara lain nak bagi senang amik ubat nie???
Tak payah potong-potong....
Bagi senang patients nak amik....

nak letak gambo ubat yang aku potong tu malu la pulak.hahahhahha


p/s : nak g banting... :)



0 komen:

Post a Comment