Disini Bermulanya...

Jadilah seorang yang kakinya menapak di tanah dan semangatnya tinggi menjulang ke bintang

Sunday, May 1, 2011

Apa Jantina Laptop korang???

aku dah try korang bila lagi. trick nie mungkin ramai yang dah tahu, aku saja share kot kot la ada yang berminat nak tahu. Jantina Compaq Presario CQ42 aku nie perempuan. Apa lagi dah try tu share ar jantina laptop korang pulak. Jangan risau aku dah try, tak de pape masalah pon. dah lepas try tu boleh ar padam file yang kita create tadi. Kalau nak simpan pon boleh, bila tengah kesepian tak de orang nak bercakap leh ar cakap dengan laptop sendiri.


Satu lagi fakta menarik, aku telah buat experimen sendiri... korang cuba tukar "I love you" kepada ayat yang korang rasa nak laptop korang cakap. contoh yang aku try sendiri "i hate you" "good morning" "i hate exam". Nak letak ayat dalam bahasa melayu pon boleh tapi mungkin slang dia lain sikit ar. lepas nie yang boring tak ada kawan nak bersembang boley bersembang dengan laptop sendiri. just tukar .Speak"___".


Selamat Mencuba :)

1st: korg open notepad.
2nd: paste kan bnde nie: CreateObject("SAPI.SpVoice").Speak"I love YOU"
3rd: korg save as... save sebagai i love you.vbs
4th: save kat destop supaya korg sng cari...


p/s: hepynya dapat balik umah, yang tak balik lagi tu jangan jeles :p

0 komen:

Post a Comment