Disini Bermulanya...

Jadilah seorang yang kakinya menapak di tanah dan semangatnya tinggi menjulang ke bintang

Wednesday, May 25, 2011

matriks selangor

ha...kali nie aku ada story baru, meh la baca, ari sabtu yang lepas aku g banting hantar adik aku masuk matriks, dia dapat kolej Matrikulasi Selangor. Matrik selangor nie matrik baru lagi. adik aku nie kira batch ke 2 la. facilities dia kat sana boleh kata semua baru coz belum dijahanamkan oleh student-student kat situ. jeles jugakla tengok tempat dia, bangunan cantik cantik, reka bentuk bilik sama je...semua segi empat. cuma beza ngan matrik aku dia punya tingkap.tingkap dia pesyen baru punya, tak reti aku nak sebut apa tingkap tu. tapi macam mana cantiknya matrik tu, Kolej Matrikulasi Kedah (KMK) tetap di hati




Masa p hantaq adik aku nie, aku ternampak la "abang-abang" dengan "kakak-kakak" fasi yang tunggu depan pintu pagar. teringat la pulak zaman aku jadi fasi masa mppb kat kmk dulu. rindu zaman tu, kalau boleh nak je p bodek lecturer yang incharge Minggu Pengurusan Pelajar Baru (mppb) kat kmk tu bagi ex-faci nie leh join jadi faci. tak dapat elaun pon tak pe. janji dapat berkhidmat untuk kmk tersayang...perghh poyo gilerrr. sekarang bagi can la pulak kat student lepas merasa jadi faci. kesian aku tengok faci-faci yang jaga bahagian trafik, tengah tengah panas. tapi nak wat cam ne, diorang sendiri yang yang apply nak jadi faci. nasib baik aku dulu tak kena bahagian trafik. nak jaga bahagian trafik nie kena banyak bersabar dengan Tahan Maki. kena marah dengan parents tu perkara biasa ar, tapi aku tak pernah kena marah lagi ar. aku dulu incharge bahagian penginapan. Parents kalau boleh nak parking keta depan pintu pendaftaran dengan pintu bilik. kalau jauh cikit tak boleh. parents pon kena la consider yang datang tu bukan 20-30 orang. Nama hostel Capella dah macam planet mana ntah. ada bangunan yang nama dia andromeda. galaksi mana punya nama la diorang taruk.

waktu adik aku daftar pukul 2, so kami g awal dalam kol 1, yang peliknya jalan tak jem mungkin sebab dah petang. masa aku daftar dulu pagi, jalan punya la jem. budak budak matrik selangor nih guna sistem nombor giliran. ala macam kat bank tu. masa aku dulu beratur punya la panjang sebelum nak daftar. masa aku dulu dapat beg, baju, tie, cadar. time diorang sekarang nie dapat tie, baju dengan lab coat je. kerajaan nak kurangkan subsidi ar tu. kerajaan nak bagi dekat golongan yang lebih memerlukan macam slogan rakyat didahulukan pencapaian diutamakan. semua barang naik hahahhah....

sekarang nie matrik dah ubah sikit dia punya sistem. adik aku kena modul satu. So dia kena amik bio dengan fizik sekali. padan muka..time aku dulu nasib baik tak yah amik fizik-bio sekali. dah la bio, chem, math dah susah, la nie kena belajaq fizik sekali. nasib aku dah lepas matrik.




Hostel Capella


Rindu zaman masa jadi faci dulu. kat situ la aku kenal budak-budak akaun, fizik, bio yang sebelum nie aku tak kenal langsung. kalau aku tak jadi faci dulu mesti aku tak kenal 3-4 orang yang sekarang nie study sama sama dengan aku kat usm nie dan stay satu hostel dengan aku macam pak ucop, fawwaz, aswad. memang tak sia sia aku join jadi faci dulu. teringat masa mppb dulu...suh budak-budak tu buat ombak. macam macam jenis ombak la yang menjadi tradisi masa mppb nih. orientasi kat matrik tak se skema macam kat U. orientasi kat matrik banyak pakai t-shirt matrik yang dibekalkan. cuma ada la time time pakai formal. orientasi kat u banyak pakai formal, tapi time orientasi je la. habis orientasi tak payah pakai formal pon nak g kuliah, untuk yang kena pakai formal tu sabor ja la.

nak buat kenangan aku nak letak la jugak gambaq aku time jadi faci kat kmk dulu. matrik ada 3 kali intake, aku join jadi faci tuk 1st intake dengan intake Program Dua Tahun(PDT) ja. 

                                    

 masa 1st intake

masa PDT intake

nie video ombak kmk batch 10/11


7 komen:

oooo..mai banting xcakap naaa....
 
x mo ganggu kak huda dating.hehhehe :)
 
nak video tuh huhuhu :'( wendu :(
 
amik2.hehhehe
 
dia masuk matrik ni dapat berapa A spm? saya tengok budak yang masuk matrik selangor ni selalunya 6A ke atas jer.
 
pinky dinky...tak semestinya kena 6-7 A spm baru boleh masuk matrik. Yang penting untuk matrik fokus subjek sains macam fizik,kimia,bio, math, add math...dapat A subjek2 nie lagi baik. At least B+/A- la...
 


A licensed Loan Lender, We offer Affordable Loan at 3% interest rate available for local and international borrowers, Are you seriously interested in getting a genuine Loan without stress? Do you need this Loan for business and to clear your bills? Then send us an email now for more details via:(majidvijahlending@gmail.com)

LOAN APPLICATION FORM.

(1)Full Name:
(2)Country:
(3)State:
(4)Address:
(5)Sex:
(6)Occupation:
(7)Amount needed:
(8)Loan duration:
(9)Loan purpose:
(10)Telephone

Email Us:(majidvijahlending@gmail.com)
 

Post a Comment