Disini Bermulanya...

Jadilah seorang yang kakinya menapak di tanah dan semangatnya tinggi menjulang ke bintang

Monday, June 27, 2011

dapat intebiu kfc


Akhirnya...setelah hampir sebulan lebih aku cuti, dapat jugak panggilan untuk intebiu arinie. dapat la jugak nak cari pengalaman kerja pasnie. tak sangka aku apply dalam bulan 5 tapi sekarang baru dapat intebiu. aku nie bukan berani sangat nak intebiu segala bagai. almak longlah pemalu. tapi sekarang nie cuba untuk buang perasaan malu yang tak kena tempat.

nasib baik la aku teringat dekat kawan lama aku nie yang pernah kerja kfc. so aku tanya la kat dia tips tips nak menjawab soalan daripada manager kfc nih. nasihat utama dia kat aku, jangan cakap aku tengah belajaq! dia kata susah sikit depa nak amik budak budak U nih. kerja sekejap berhenti. manager tu tak habeh2 tanya kenapa  tak sambung belajaq. aku pon boleh pulak temberang kata tak dapat U awam. banyak dapat swasta tapi kos nak belajar kat swasta mahal...perghhh..alasan aku!!! pastu dia tanya aku sebelum nih keja kat mana....aku pon cakap la tolong sedara mara dekat pasar malam.hohohooho...dari lepas spm lagi aku tak pernah kerja. pandai menipu betul aku nie -.-'....manager nie pon siap tanya history kfc...bab nie aku kantoi. aku cakap je la aku tak tau. dia tanya jugak nak keja bahagian mana cashier, cook dan da lagi la bahagian lain aku tak tau nama apa.. aku just cakap bagi bahagian belakang dulu. kawan aku yang pernah keja kfc nih cakap bahagian cook berat sikit. kena masak segala bagai.

Alhamdulillah aku lepas dia punya intebiu, tapi sebelum kerja aku kena prepare benda2 yang dia nak. macam maybank akaun, kwsp, ic, gambar dan suntikan typhod/typhoid. tambahan yang dia cakap kat aku misai,janggut semua tak boleh, sideburns pon kena pendek. apee pon tak boleh~
patutla yang aku tengok keja semua muka2 skema ja...



perlu tak aku keja nih????masih konfius....kawan2 suruh ja kerja...kalau kerja paling lama sebulan...paling kejap sehari.hahhahaha....dah la intebiu pon aku temberang 0.o

p/s : 4/7 nie test jpj.huhuhu...tak sabar nak dapat lesen..hopefully lepas

0 komen:

Post a Comment